"Na druhej strane sme nechceli nechať cyklocestu uzatvorenú, lebo ju
vnímame ako veľmi silný dopravný uzol, ktorý je využívaný rekreačne, ale
aj na dochádzanie do práce, keďže sa nachádzame v blízkosti krajského
mesta. V poslednom období sme okrem monitoringu, ktorý zahŕňa geologické
posudzovanie a podobne, či je ešte stále svah narušený, tam naviezli
takmer 1000 ton lomového kameniva na to, aby sme stabilizovali jeho
pätu," uviedol pre TASR Kall.
"Verím, že prvotné opatrenie, ktoré bolo odsúhlasené aj odborníkmi a
má zabrániť, aby nedošlo k zosuvu, umožní aj to, že po vyhodnotení
meraní a obdržaní výsledkov, o týždeň, dva, budeme môcť dočasne opätovne
otvoriť cyklocestu pre verejnosť," skonštatoval primátor.
Podľa jeho slov zastabilizovanie svahu lomovým kamenivom nie je trvalým riešením.
"Už teraz pracujeme na projekte, ktorý bude omnoho technicky
náročnejší, pretože cyklocesta má pre nás veľký význam. Cena sa už teraz
pohybuje okolo milióna eur. Máme podporu aj prísľub Prešovského
samosprávneho kraja, že chcú participovať na projekte, pretože sa
nachádzame na trase Eurovelo 11. Samozrejme, na komplexné riešenie
využijeme možnosť podania eurofondového projektu. Tipujem, že využijeme
možnosť niekedy na jeseň k podaniu tak, aby sme mohli v budúcom roku
pristúpiť k samotnej realizácii trvalých opatrení," vysvetlil Kall.
"O dva týždne zasadne krízový štáb mesta Veľký Šariš, kde bude
opätovne prezentovať závery projektant s geológom, aké sú výsledky
merania. Ak budú kladné a budeme to mať aj na papieri, nebudeme sa báť
cyklocestu otvoriť," dodal primátor.
Cyklocestu s dĺžkou takmer dva kilometre využívajú cyklisti viac ako desať rokov. Problémový úsek je dlhý asi 200 metrov.